داستان بینایی سنجی نور

مرکز بینایی سنجی نور

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چکیده متن

از اوایل زمستان سال ۱۳۹۷ یعنی تقریبا ابتدای شروع کار گام چهارم بود که به واسطه یکی از همکاران با خانم و آقای پورعبداله آشنا شدیم. دو اپتومتریست نازنین و کاردرست با کلی ایده های نو و جسورانه. اولین چیزی که در صحبت با این زوج جوان توجه ما را جلب کرد خوش فکری و کمال گراییشان بود که باعث می شد از ایده های تیم ما استقبال کنند.
بر اساس جلساتی که که باهم داشتیم به دیدگاه مشترکی با این زوج جوان رسیدیم و بعد از انجام تحقیقات بازار و انجام مطالعات امکان سنجی طرح اولیه استراتژی برندینگ مرکز بینایی سنجی نور را چیدیم و به تدریج با توجه به جوابی که از بازار می گرفتیم استراتژی را کامل کردیم.

استراتژی برندینگ مرکز بینایی سنجی نور

با توجه به قابلیت هایی که مرکز نور در اختیار داشت، قرار شد که برند مرکز بینایی سنجی نور به عنوان متخصص در عدسی های شخصی سازی شده و با کیفیت در بازار  مرکز استان مازندران جاینمایی شود.

گام اول: نفوذ در بازار

از آنجا که نور در ابتدای کار  به صورت کسب و کار محلی عمل می کرد، ما هدف خود را نفوذ هر چه بیشتر در این بازار قرار دادیم. به همین دلیل با اینکه گام  چهارم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بود، کار را با تبلیغات محیطی  و اینستاگرام مارکتینگ شروع کردیم. هدف ما در  این مرحله معرفی برند مرکز بینایی سنجی نور بود.

طراحی و اجرای بیلبورد توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ گام چهارم

دریافت فیدبک از مشتریان در  بازار، همیشه یکی از بخش های مهم یک استراتژی بازاریابی موفق است. برای همین، در حین اجرای تبلیغات در این بخش همیشه دنبال دریافت نظرات مشتریان بودیم این کار با توجه به نظرات مشتریان نور و گزارشات اینستاگرام انجام شد و خدا را شکر  برند نور داشت یواش یواش بین مردم بابل شناخته می شد.

بعد از سه ماه، باید گام دوم را بر می داشتیم!

گام دوم: کمپین “عینک خودت رو، تخصصی بساز”

حالا بریم سراغ هدف اصلی استراتژی بازاریابی برند نور، یک مرکز بینایی سنجی کار درست متخصص در زمینه عدسی های شخصی سازی شده و با کیفیت!

بازهم محوریت کار را روی تبلیغات محیطی گذاشتیم.

حالا می توانستیم نفوذ بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشیم شروع کردیم به ساختن تیزرهای حرفه ای و تبلیغات اینستاگرامی با محوریت صفحات عمومی شهر بابل و سه شهر بزرگ مرکز استان مازندران!

تبلیغات محیطی بینایی سنجی نور توسط کانون بازاریابی دیجیتال گام چهارم

این کمپین ۶ ماه اجرا شد و خدا را شکر بازخوردهای مثبتی از سمت بازار گرفت!

اما ما نقشه های بزرگی برای برند نور  داشتیم!!

بعد از ۶ ماه که تبلیغات محیطی نور به خوبی دیده شد، یک اتفاق جدید افتاد و ما فرصت را غنیمت دانستیم!

شیوع کرونا و  بحث آموزش آنلاین که باعث می شد دانش آموزان و  دانشجویان  بیشتر از هر زمان دیگه ای  از صفحات دیجیتال استفاده کنند، فرصتی بود برای معرفی یکی از  پرکاربردترین انواع عدسی های شخصی سازی شده!!

عدسی های ضد خستگی که برای کسانیکه زیاد با کامپیوتر کار می کنند و زیاد مطالعه می کنند خیلی خوبه!! (البته خود ما هم مشتری پر و پا قرصش شدیم!)  

گام سوم: کمپین چشمات رو از خستگی در میارم!!

تیم گام چهارم بلافاصله شروع کرد به طراحی کمپین جدید. بعد از جلسات طوفان فکری تو اتاق فکر،

شعار کمپین این شد، چشمات رو از خستگی در میارم!!

تیم گرافیک طرح کار را زد و بچه های تولید محتوا شروع کردند به تولید محتوای ویدئویی و تصویری و موشن گرافی با محوریت شعار کمپین.

حالا نوبت یک جهش بزرگ بود!

گام چهارم: توسعه بازار با دیجیتال مارکتینگ

حالا که به هدفمان رسیدیم و برند نور به عنوان متخصص در حوزه عدسی های شخصی سازی شده و باکیفیت در بازار مرکز استان مازندران شناخته شد، نوبت به فاز بعدی پروژه یعنی توسعه بازار با استفاده از دیجیتال مارکتینگ رسید.

سئو سایت نور توط آژانس دیجیتال مارکتینگ گام چهارم

سایت نور در فاز اول با هدف معرفی برند و بالا بردن رتبه سئو طراحی و اجرا شد. رسالت سایت نور در این مرحله معرفی محصولات، بالا بردن میزان آگاهی کاربران نسبت به خدمات بینایی سنجی و ارائه خدمات برای پیگیری سفارشات مشتریان بود که به خوبی اجرا شد و هنوز ادامه دارد.

در فاز دوم به سراغ ایجاد یک فروشگاه آنلاین رفتیم و اولویت فروش را با عینک های آفتابی و عدسی های دو برند با کیفیت این مرکز گذاشتیم. با این هدف که حوزه بازار این برند را به سراسر ایران گسترش دهیم. همگام با ایجاد فروشگاه آنلاین فاز بعدی تبلیغات در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز آغاز شد.

 

و این قصه همچنان ادامه دارد…