لوگوی گام چهارم
بازاریابی دیچیتال

کپی رایتر کیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی می گویید "من یک نویسنده کپی رایتر هستم"، بسیاری از افراد فکر می کنند نویسنده کپی رایتر بدان معنی است که شما می توانید از اطلاعات آن ها در برابر سرقت محافظت کنید و آن را حق کپی رایت و غیره ربط می دهند.
copy writing
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

یک شغل جدید بسیار جذاب برای شما که دوست دارید با کار فریلنسری درآمد داشته باشید!
شاغل بودن به عنوان کپی رایتر یک کار بسیار دلپذیر است. شما می توانید در خانه کار کنید، در اواسط روز چرت بزنید، تعطیلات زیاد داشته باشید و پول واقعا خوبی دریافت کنید. تنها نکته منفی این کار در این است که وقتی می گویید “من یک نویسنده کپی رایتر هستم”، بسیاری از افراد فکر می کنند نویسنده کپی رایتر بدان معنی است که شما می توانید از اطلاعات آن ها در برابر سرقت محافظت کنید و آن را حق کپی رایت و غیره ربط می دهند.
یکی از ساده ترین راه ها برای پاسخ به این سوال که یک کپی رایتر چه کاری انجام می دهد، این است که بگویید: همه مطالبی را که در ایمیل خود دریافت می کنید، به خاطر بیاورید. خب، یک کپی رایتر آن ها را نوشته است. کپی رایتر ها همچنین مطالب بازاریابی دیگری مانند وب سایت، ایمیل، بروشور، کاتالوگ و موارد دیگر را می نویسند.

copywriter

 

کپی رایتینگ یعنی چی؟
کپی رایتینگ به معنای نوشتن مقاله و نوشتن مطالب تبلیغاتی است. نویسندگان کپی رایتینگ مسئولیت متن بروشور ، بیلبوردها ، وب سایت ها، تبلیغات ، کاتالوگ ها و موارد دیگر را بر عهده دارند. کپی رایتینگ بخشی از یک صنعت ۲.۳ تریلیون دلاری در سراسر جهان است.
بر خلاف مطالب اخبار، کپی رایتینگ به معنای ایجاد انگیزش برای خواننده است. این انگیزش ممکن است به خرید، انتخاب یا مشارکت با یک محصول ، خدمات یا شرکت منجر شود.
copywrite نباید با copyright اشتباه گرفته شود. حق چاپ یا copyright به معنای آن است که یک شخص یا یک شرکت حق قانونی منحصر به فرد را برای تولید ، انتشار ، فروش یا توزیع کار شخصی (مانند کتاب ، موسیقی ، موارد هنری) دارد. هدف از کپی رایت محافظت از آن و جلوگیری از استفاده غیرقانونی از آن توسط عوامل غیرمجاز است. مالک تعیین کرده است که این مطالب با نماد © دارای حق چاپ می باشند.
مهارت های یک کپی رایتر
صفر! کپی رایتر های موفقی هستند که دارای مدرک دانشگاهی هستند اما برخی از آنها هم هستند که حتی دبیرستان را تمام نکرده اند. برخی از کپی رایتر ها فقط ۱۸ سال دارند و برخی از آن ها هم بازنشسته هستند. تنها چیزی که شما نیاز دارید کامپیوتر و اتصال اینترنتی است. هر چیز دیگری را می توان یاد گرفت. اگر می توانید برای یک دوست خوب یک نامه پرمحتوا و پر سوز و گداز بنویسید، تمام مدارک لازم را برای شروع کار در حال حاضر دارید. اما میزان درآمد شما بستگی به وقت گذاشتن و تلاش شما در این کار دارد.
نکته عالی در مورد کپی رایتر بودن این است که شما می توانید به همان اندازه که می خواهید کار کنید و این بستگی به این دارد که چقدر می خواهید درآمد داشته باشید و چقدر می خواهید وقت بگذارید.

copy writing

باور های اشتباه درباره کپی رایتینگ

. چند تا از این باور های اشتباه را در زیر می خوانید:

  • قبلا هم خودمان این موضوع را نوشته بودیم!

در نوشتن مقاله همان قدر که موضوع مهم است، زبان مورد استفاده هم نیم دیگر ماجرا را تشکیل می دهد. امروزه دیگر کسی علاقه ای به خواندن مطالب رسمی با نثر سنگین ندارد.

  • به هر قیمتی باید فروش کنیم.

اگر خیلی به دنبال فروش باشید، نمی توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. به عبارتی بخش آمیگدال مغز مخاب که وظیفه هشدار در برابر خطر را بر عهده دارد، هوشیار می شود. وقتی آمیگدال روشن شد، شما را به عنوان یک تهدید شناسایی می کند.بنابراین یک رویکرد کم فشار تر و محاوره ای تر را انتخاب کنید. رویکردی که به شما اعتماد می شود و آمیگدال ساکت می ماند!

  • چرا همه چیز باید ساده و احمقانه است؟

این دیگر از آن حرف هاست که کفر کپی رایتر را در می آورد! در این صورت فقط آرامش خود را حفظ کنید و بگویید احمقانه بودن نوشته با واضح بودن آن تفاوت دارد. برای جلب مخاطب باید مطلب را در حد فهم کم سواد ترین خواننده بنویسیم.

کپی رایتر های معروف ایران و جهان

  • در سطح جهانی:
  1. دن کندی
  2. برایان کلارک
  3. دیوید اوگیلوی
  4. جان کارلتون

۵.گری هاربرت

  1. جوزف شکرمن
  2. گری بنسیگنگا
  3. لستر واندرمن
  4. برنادت جیوا
  5. برایان لن

 

  • ایرانی

۱.فرشید شهیدی

۲.علی شهبازی

۳.مسعود خسروی

 

 

منابع:

https://www.awai.com/what-is-copywriting/

https://www.copyblogger.com/conversational-copywriting/

 

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

انواع رسانه ها در دیجیتال مارکتینگ-قسمت اول

زمان مطالعه: ۶ دقیقه تمامی رسانه هایی که شما برای تبلیغ محصولات و خدمات خود چه در محیط سنتی و چه در فضای آنلاین از آن استفاده می کنید، حکم ابزارهایی را دارند که به شما کمک می کنند تا محصول خود را به مشتریان معرفی کنید. اما کدام رسانه می تواند موفقیت شما را تضمین کند؟

تبلیغات نمایشی

انواع رسانه ها در دیجیتال مارکتینگ- قسمت دوم

زمان مطالعه: ۷ دقیقه در قسمت اول معرفی انواع رسانه های دیجیتال در مورد تبلیغات نمایشی صحبت کردیم و  تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات بینابینی، تبلیغات ویدئویی را برسی کردیم. دانستیم که این نوع تبلیغات با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از برند کسب و کار شما و افزایش ترافیک وبسایت انجام می شود.

مهارت-دیجیتال-مارکتر

۶ مهارت ضروری یک دیجیتال مارکتر

زمان مطالعه: ۵ دقیقه امروز شش مهارت فنی و کلیدی یک بازاریاب دیجیتال را مرور می کنیم. یاد گیری این مهارت ها کار دشواری نیست. بلکه نیازمند عشق به یادگیری و زمان کافی است.

اصول شکسته نویسی در وبلاگ نویسی

اصول شکسته نویسی در بازاریابی محتوا

زمان مطالعه: ۶ دقیقه درست نوشتن و در عین حال صمیمانه نوشتن دغدغه بسیاری وبلاگ نویسان است. هندوانه یا هندونه؟، می خواهم یا می خوام؟، ماست یا ماس؟ خانه یا خونه؟
در این مقاله اصولی برای شکسته نویسی معرفی می کنیم