لوگوی گام چهارم
بازاریابی دیچیتال

انواع رسانه ها در دیجیتال مارکتینگ-قسمت اول

زمان مطالعه: 6 دقیقه
تمامی رسانه هایی که شما برای تبلیغ محصولات و خدمات خود چه در محیط سنتی و چه در فضای آنلاین از آن استفاده می کنید، حکم ابزارهایی را دارند که به شما کمک می کنند تا محصول خود را به مشتریان معرفی کنید. اما کدام رسانه می تواند موفقیت شما را تضمین کند؟
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

قسمت اول: تبلیغات نمایشی

شما محصولی دارید و حالا می خواهید برای محصولتان بازاریابی کنید، چه رسانه هایی برای معرفی محصول خود به بازار می شناسید؟
تمامی رسانه هایی که شما برای تبلیغ محصولات و خدمات خود چه در محیط سنتی و چه در فضای آنلاین از آن استفاده می کنید، حکم ابزارهایی را دارند که به شما کمک می کنند تا محصول خود را به مشتریان معرفی کنید.

اما کدام رسانه می تواند موفقیت شما را تضمین کند؟
کدام یک از این رسانه ها چه آنلاین و چه آفلاین بهترین فروش را برای شما به ارمغان می آورد؟

به این سوالات پاسخ خواهیم داد، اما ابتدا اجازه دهید تا با انواع رسانه های دیجیتال و سنتی آشنا شویم تا در گام بعد ببینیم هر کدامشان چطور می توانند فروش شما را بالا ببرند.
در این سلسله مقالات با ما همراه باشید تا انواع رسانه در بازاریابی دیجیتال و سنتی را معرفی نماییم:

⦁ تبلیغات نمایشیDisplay ads

آشنایی با انواع رسانه ها در تبلیغات دیجیتال
تبلیغات نمایشی

همانطور از که از اسم این نوع تبلیغات پیداست این نوع از تبلیغات بر نمایش و هنرهای نمایشی تکیه دارد.

هنر شما در طراحی، گرافیک و کپی رایتینگ همچنین رسانه ای را که برای نمایش تبلیغات انتخاب می کنید در موفقیت این نوع تبلیغات نقش مهمی دارد. اما تبلیغات نمایشی انواع مختلفی دارند که با آن آشنا می شویم:

⦁ تبلیغات بنری

همان کادرهای مستطیل شکل ساده ای که در سایت ها به خصوص سایت های پر مخاطب و خبری مشاهده می کنید.

تبلیغات بنری را می توان معادل آنلاین همان پوسترها و بیلبوردهایی دانست که شما در فضای فیزیکی در زندگی روزمره و در محیط اطراف روی دیوار و بیلبورد و… مشاهده می کنید.

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

طراحی آن آسان است. شما به راحتی با نرم افزار فوتوشاپ و حتی نرم افزارهای ساده همراه با کمی ذوق و سلیقه می توانید برای کسب و کار خود بنر تبلیغاتی طراحی کنید.
تبلیغات بنری کم هزینه است و در بین انواع رسانه های تبلیغاتی ارزان ترین روش می باشد.

اما معایب تبلیغات بنری چیست؟

  • پدیده نابینایی مخاطب

احتمالا سر و کارتان سایت های پر مخاطب افتاده است. برای مثال همین الان اگر به سایت الکسا سر بزنید می بینید که سایت ورزش۳ چهارمین سایت پرطرفدار در ایران است.

خب حالا سری به سایت ورزش ۳ بزنید. چه می بینید؟ تعداد زیاد بنرهای این سایت باعث می شود مخاطب نسبت به بنرها بی توجه شود و به اصطلاح می گویند مخاطب نسبت به بنر نابینا شده است.

برای آشنایی بیشتر با پدیده نابینایی مخاطب به این آمار توجه کنید:
⦁ در سال ۱۹۹۴، ۴۴٪ از کسانی که یک بنر تبلیغاتی را دیدند روی آن کلیک کردند.
⦁ در شرایطی که شرکتها و کسب و کارها، هر روز بنرهای بیشتری منتشر می‌کردند، چشم‌هایی که باید بنرها را می‌دیدند و انگشت‌هایی که باید روی آنها کلیک می‌کردند، تغییر چندانی نکردند.
⦁ به همین علت در سال ۲۰۰۰ یعنی فقط شش سال بعد، به طور متوسط از هر دویست نفری که بنر تبلیغاتی را می‌دیدند تنها یک نفر روی آن کلیک می‌کرد.(یعنی نیم درصد)

سایت ورزش 3
سایت ورزش ۳

پس اگر انتشار تبلیغات بنری را مدیریت نکنید در واقع پول خود را دور ریخته اید. حالا ببینیم چه عواملی می تواند چه عواملی می تواند باعث دیده شدن بنر و بالا رفتن نرخ کلیلک شود:

محل قرار گیری بنر

انتشار بنر در سایت شبیه انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه ها و مجله ها است. و درست مثل آن، محل قرار گرفتن آگهی نقش زیادی در جلب توجه مخاطب دارد. و البته این مکان ها قیمت های مختلفی نیز دارند. کدام قسمت های سایت برای قرار گرفتن آگهی تبلیغاتی بهتر است؟

خلاقیت در طراحی بنر

از جمله معایب یا شاید باید بگوییم نقاط ضعف بنر بسته بودن دست شما در طراحی است. بنرها به دلیل فضای کمی که در اختیار شما می گذارند قدرت مانور پایینی به شما می دهند. با این حال نباید نا امید شد و هنوز می توان خلاقیت را در بنر به استخدام خود درآورد.

وبسایتی که بنر در آن انتشار می یابد( وب سایت ناشر)

میزان ترافیک سایت ناشر، اعتبار و رتبه آن در موتور جستجو و مهم تر از همه اینکه مخاطب هدف شما چقدر به این سایت سر می زند و از آن بازدید می کند از جمله مواردی هستند که شما باید در انتخاب سایت ناشر تبلیغتان به آن توجه کنید.

به قول فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی نوین:” مهم ترین چیز آن است که پیش بینی کنید مشتریان تان به کجا حرکت می کنند و در جلوی دیدگان آن ها قرار بگیرید.”

فیلیپ کاتلر از جمله کسانی است که حرف های بسیار خوبی برای بازاریابان دارد به سایت او سر بزنید

⦁ تبلیغات ویدئویی

این نوع از تبلیغ را می توانیم معادل تیزرهای تبلیغاتی در تبلیغات سنتی بدانیم که از شبکه های مختلف صدا و سیما قبل ، میان و بعد از برنامه های اصلی پخش می شود.

بستری که غالباً برای نمایش تبلیغات ویدئویی در فضای دیجیتال استفاده می شود پلتفرم های پخش ویدئویی مانند آپارات، نماشا انواع اپلیکیشن ها به خصوص اپلیکیشن بازی است.

این نوع تبلیغات معادل تیزرهای تبلیغاتی در تبلیغات سنتی است.
تبلیغات ویدئویی

فرمت های مختلف تبلیغات ویدیویی

تکنولوژی و سبک های متفاوتی برای ساخت تبلیغات ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد که معروف ترین آن ها عبارت اند از:

تیزرهای موشن گرافیک:

همانطور که از نامش پیداست تصاویر گرافیکی متحرک یا به عبارتی تیزرهای انیمیشنی هستند.  از تکنولوژی بسیار ساده مثل آنچه که در سوری لند نمایش داده می شود تا پیچیده ترمانند فیلم های انیمیشنی استفاده می کنند.

دیرین دیرین و گولند نمونه های موفق تبلیغات ویدئویی به سبک موشن گرافیک

ابزارهایی که برای ساخت موشن گرافی استفاده می شوند:

فوتوشاپ Adobe Photoshop

ایلاستریتور illustrator

افتر افتکت After Effect

انیمیت استدیو موهو MOHO Animate Studio

تیزرهای تبلیغاتی رئال

از تصاویر واقعی و به اصطلاح رئال برای نمایش فضای فروشگاه، محصولات و فضای ارائه خدمات و مشتریان  استفاده می کند.

نرم افزارهای متفاوتی برای ساخت تیزر رئال استفاده می شود:

پریمیر Adobe Premiere

افتر افتکت After Effect

تیزرهای ترکیبی

در ساخت این تیزرها از تکنیک رئال و انیمیشن به صورت ترکیبی استفاده می شود که زیبایی و جذابیت زیادی به تبلیغ می دهد.

ساخت تیزر شامل چه مراحلی است؟

طراحی کاراکتر

طراحی سناریو

سناریو مهمترین قسمت یک تیزر است که می تواند توجه مخاطب را جلب کند. به بسیاری از تیزرهای پر طرفدار توجه کنید. شاید در طراحی کارکترها و پیاده سازی از تکنیک بالایی استفاده نکنند، اما آنچه  که کار آن ها را جذاب کرده سناریو زیبا و جذاب آن است.

صدای گوینده

موسیقی متن

مزایای ویدئو مارکتینگ

  • تاثیر گذاری بالا
  • افزایش رتبه گوگل
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش نرخ بازگشایی ایمیل
  • افزایش نرخ کلیلک صفحات فرود

معایب ویدئو مارکتینگ

  • صرف بودجه و زمان زیاد:

تبلیغات ویدئویی اگرچه تاثیرگذاری بالایی اما تولید آن هزینه بر و زمانبر است. به همین دلیل تولید آن به تعداد زیاد  مقرون به صرفه نیست.

  • تبلیغات همسان Native ads

فرض کنید در حال مطالعه مطلبی در یکی از وبسایت ها یا اپلیکیشن ها  در ارتباط با  رژیم های غذایی مناسب برای سلامتی و رشد مناسب  کودکان هستید. کدام یک با احتمال بیشتری توجه شما را جلب می کند؟

بنر تبلیغاتی در مورد کلینیک تغذیه دکتر…..

بر تبلیغاتی ظرفیت های گردشگری در رامسر

تبلیغات همسان همان تبلیغات بنری است که انتشار آن به صورت هدفمندتر انجام می گیرد

  • تبلیغات بینابینی Interstitial Ads

آگهی های تمام صفحه که مانع از نمایش سایر محتوای سایت یا اپلیکیشن می شود.

مزیت:

مانند بنرهای تبلیغاتی، محدودیتی در اشغال فضا ندارد

معایب:

می تواند آزار دهنده باشد.

خب، قسمت اول معرفی رسانه های تبلیغات دیجیتالی به پایان رسید. برای آشنایی با سایر انواع تبلیغات دیجیتال  با ما همراه باشید.

نتیجه:

رسانه های مطرح شده تحت عنوان تبلیغات نمایشی بهترین کانال ارتباطی برای ایجاد آشنایی اولیه با مردم با کسب و کار شما و ایاد آگاهی در مورد برند کسب و کار شما می باشد. پس در اولین گام از ارتباط با بازار از این رسانه ها استفاده کنید و سعی کنید محتوای این تبلیغات را بگونه ای بنویسید که مخاطب را کنجکاو کنید و تشویقش کنید تا در مورد شما بیشتر بداند.

به همین دلیل در بسیاری از منابع به انواع تبلیغات نمایشی تبلیغات کلیکی هم گفته می شود زیرا هدف این نواع تبلیغات این است که مخاطبان بر روی آن کلیک کنند و به صفحه مورد نظر شما شامل صفحه اول سایت شما یا صفحه خرید محصول(بسته به هدف شما)هدایت شود.
قسمت اول معرفی رسانه های تبلیغات دیجیتالی به پایان رسید، برای آشنایی با سایر انواع تبلیغات دیجیتال با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

تبلیغات نمایشی

انواع رسانه ها در دیجیتال مارکتینگ- قسمت دوم

زمان مطالعه: ۷ دقیقه در قسمت اول معرفی انواع رسانه های دیجیتال در مورد تبلیغات نمایشی صحبت کردیم و  تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات بینابینی، تبلیغات ویدئویی را برسی کردیم. دانستیم که این نوع تبلیغات با هدف افزایش آگاهی مخاطبان از برند کسب و کار شما و افزایش ترافیک وبسایت انجام می شود.

copy writing

کپی رایتر کیست؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه وقتی می گویید “من یک نویسنده کپی رایتر هستم”، بسیاری از افراد فکر می کنند نویسنده کپی رایتر بدان معنی است که شما می توانید از اطلاعات آن ها در برابر سرقت محافظت کنید و آن را حق کپی رایت و غیره ربط می دهند.

مهارت-دیجیتال-مارکتر

۶ مهارت ضروری یک دیجیتال مارکتر

زمان مطالعه: ۵ دقیقه امروز شش مهارت فنی و کلیدی یک بازاریاب دیجیتال را مرور می کنیم. یاد گیری این مهارت ها کار دشواری نیست. بلکه نیازمند عشق به یادگیری و زمان کافی است.

اصول شکسته نویسی در وبلاگ نویسی

اصول شکسته نویسی در بازاریابی محتوا

زمان مطالعه: ۶ دقیقه درست نوشتن و در عین حال صمیمانه نوشتن دغدغه بسیاری وبلاگ نویسان است. هندوانه یا هندونه؟، می خواهم یا می خوام؟، ماست یا ماس؟ خانه یا خونه؟
در این مقاله اصولی برای شکسته نویسی معرفی می کنیم