اصول دیجیتال مارکتینگ – قسمت پنجم (شبکه های اجتماعی)

زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقش شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

 

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای ما ایرانی ها غالباً به معنای اینستاگرامه.  وقتی صحبت از حضور در شبکه های اجتماعی می شه، شاید اولین چیزی که به ذهنمان می رسه این باشه که ” خب چه اشکالی داره، سنگ مفت و گنجشک هم مفت. پیج زدن که هزینه نداره” اما واقعیت اینه که راه اندازی پیج اینستاگرام هزینه ای ندارد، اما مدیریت و تولید محتوا مستلزم صرف وقت، هزینه و نیروی انسانیه. پس اول ببینید که آیا مشتریان شما در اینستاگرام حضور دارند یا نه و بعد در مورد اینکه چطور در اینستاگرام حضور داشته باشید تصمیم بگیرید. در این ویدئو ما در مورد انواع شبکه های اجتماعی صحبت کردیم و بعد به سراغ اینستاگرام مارکتینگ رفتیم. از برنامه ریزی برای حضور در اینستاگرام و انواع روش های تبلیغات در اینستاگرام گفتیم. خوشحال می شیم اگر به ما بازخورد بدید و نظرتون را برای بهتر کردن محتوا برامون بنویسید. اما توضیحات مکمل رو می تونید در ادامه به صورت متن بخونید

تقویم محتوا برای مدیریت اینستاگرام خیلی خیلی لازمه!

اگر بدون برنامه تو اینستاگرام فعالیت داشته باشید، بعد از مدتی خسته می شید و کنار می کشید. اما داشتن تقویم محتوا بهتون کمک می کنه با یک برنامه ریزی درست پست ها و استوری ها رو از قبل آماده کنید و مدام تو بدوبدوی امروز پست نداریم نباشید. خلاصه اینکه اگر همیشه چندقدم جلوتر از روزی که قراره محتوا منتشر کنید نباشید خیلی زود خسته می شید.

سعی کنید تقویم محتوا رو ۳ ماهه درست کنید. یک تقویم بزارید جلوتون:

اول از همه مناسبت های ملی و جهانی این ۳ ماه رو پیدا کنید. لازم نیست همه مناسبت ها رو در بیارید. فقط اون هایی که به نوعی می تونید به کارتون ربط بدید یا ایده های خلاقانه براشون دارید رو یادداشت کنید. مثلاً ما تو گام چهارم برامون مناسبت هایی مثل روز جهانی گرافیست، روز جهانی برنامه نویس و روز جهانی قهوه(چون همه اینجا قهوه خوریم)، روز تشکر و قدردانی  برامون جزء روزهای جذابه که همیشه براش برنامه داریم.

مثلاً برای روز قدردانی اینجوری تولید محتوا کردیم که  برای همکارامون به دلخواه یادداشت قدرانی نوشتیم و یک هدیه کوچیک به سلیقه خودمون برای همدیگه خریدیم و این شد یک تولید محتوای عالی

لیست مناسبت های جهانی که تو تقویم رسمی ما ثبت نشده رو هم خیلی راحت می تونید با یک سرچ تو اینترنت پیدا کنید.

درست کردن تقویم محتوا:

  • بانک ایده داشته باشید: از کجا ایده بگیریم؟ شما باید مدام پیج های مختلف نه فقط توی اینستا توی یوتیوب و تیک تاک بگردید از ایده های مختلف الگو بگیرید. یادمون باشه تقلید نکنید، الگو و ایده بگیرید. یعنی موضوعی که می خواهید در موردش حرف بزنید.
  • حالا باید حول موضوعاتی که توی لیست ایده هاتون ثبت کردید، اطلاعات جمع آوری کنید. به سراغ کتاب و اینترنت و سایت های خارجی بروید که منابعتان دست اول باشه و از جای دیگر کپی نشده باشه
  • خب محتوای تولید شده در قالب سناریو می ره زیر دست بچه های تولید که پیاده اش کنند حالا یا به صورت اسلاید های گرافیکی، ویدئویی و…
  • روز دقیق تولید محتوا و انتشار محتوا را توی لیست مشخص کنید.

تمام این مراحل باید به صورت یک تاریخ  مشخص توی تقویم محتوا آورده بشه

فیدبک گرفتن را فراموش نکنید

پستی را که منتشر کردید بررسی کنید و ببینید چه بازخوردی گرفته. اگر بازخوردها خوب بود (از کجا بفهمیم بازخوردها خوب بوده؟) این سبک کار رو ادامه بدید اگر نه تغییراتی بدید و این تداوم رو باید جدی بگیرید.

ما تو گام چهارم مدل های مختلف تقویم محتوا را بررسی کردیم و حالت بهینه اش رو که خودمون بهش رسیدیم و باهاش کار می کنیم  رو  اینجا براتون آوریدم.

ادامه دارد.

 

 

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط