اصول دیجیتال مارکتینگ – قسمت اول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ توسط خانم دکتر گلشنی
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

 

تمامی  اقدامات شما در بازاریابی چه بازاریابی دیجیتال و چه بازاریابی سنتی حکم ابزار را دارند. نکته مهم این است که شما باید نقشه راه داشته باشید تا در هر مرحله از قیف بازاریابی از بهترین ابزار تبلیغات استفاده کنید.

شما محصولی ساخته اید و حالا می خواهید برای محصولتان تبلیغات کنید.

از کدام رسانه شروع می کنید؟

نقشه راه شما چیست؟

آیا ابزارهای بازاریابی دیجیتال را می شناسید؟

ما در گام چهارم در یک سلسله ویدئوهای آموزشی ابزارها و رسانه های دیجیتال مارکتینگ را به صورتی کاربردی آموزش دادیم.

این ویدئوهای آموزش مناسب چه کسانی است؟

ما در این سلسله آموزش ها اصول دیجیتال مارکتینگ را به صورتی کاربردی آموزش می دهیم به همین دلیل اگر

  • می خواهید با دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.
  • صاحب کسب و کار سنتی هستید.
  • طراح سایت هستید.
  • آتلیه دارید.

مطالب مطرح شده در این سلسله آموزش ها شما را با دنیای دیجیتال مارکتینگ به خوبی آشنا می کند و این آموزش ها را از دست ندهید.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

به قول بیل گیتس بزرگ ” اگر کارتان در اینترنت نیست به زودی کاری نخواهید داشت” اما بد نیست به این یک جمله  از فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی مدرن هم توجه کنید:

“مردم از تبلیغات خسته شده اند و آن را  مزاحم زندگی خود می دانند!

فکر می کنم همه ما به خوبی این موضوع را درک کرده ایم. بله تبلیغات مزاحم زندگی ما است. هیچ کس برای دیدن تبلیغ به سینما نمی رود.

چاره چیست؟

چاره کار را یکی دیگر از بزرگان بازاریابی ست گادین به ما یاد داده است.

بازاریابی درونگرا در برابربازاریابی برونگرا

بازاریابی برونگرا یا Outbound marketing

این نوع بازاریابی اساسش همان است که فیلیپ کاتلر گفت ایجاد وقفه و مزاحمت در روتین زندگی مردم

تبلیغات محیطی و تبلیغات رسانه ای از جمله انواع تبلیغات می باشند که از این سیستم پیروی می کنند.

بازاریابی درونگراInbound marketing

به این نوع بازاریابی بازاریابی جذب هم می گویند یعنی چه کنیم که مردم خودشان به سراغ ما بیایند. برای این کار باید نیازی از مخاطب برطرف کنیم. سئوالی را خالصانه پاسخ دهیم.

مهم ترین تکنیک بازاریابی درونگرا سئو است. زمانیکه سئوالی بریتان پیش می آید از گوگل می پرسید و وبسایتی که جواب سئوالتان را با بهتر و کاملتر و قشنگتر بدهد برنده این مسابقه است.

در این سلسله آموزش ها ما سعی می کنیم دیدگاه بازاریابی درونگرا را با دیدی استراتژیک مطرح کنیم.

آنچه در ادامه خواهید دید عبارتند از:

  1. معرفی ۶ کانال بازاریابی دیجیتال

۱- Display ads

۲- Search Engine Marketing

۳- Social Media Marketing

۴-Email Marketing

۵-In App Ads

۶-Offline ads

 

  1. بررسی استراتژی دیجیتال مارکتینگ براساس چهارچوب RACE

 

 

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط