قسمت سوم – شبکه های تبلیغاتی و انواع روش های پرداخت

زمان مطالعه: 3 دقیقه
شبکه های تبلیغاتی چیست؟
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

شبکه های تبلیغاتی یک نوع آژانس تبلیغاتی هستند که به عنوان واسط میان ناشر و تبلیغ دهنده قرار می گیرند.

ناشرکیست؟ ناشرها وبسایت ها و اپلیکیشن هایی هستند که تبلیغات شما را در رسانه های خود به نمایش در می آورند.

تبلیغ دهنده کیست؟ شمایی که به دنبال سفارش تبلیغ  هستید و هدفتان جذب مشتری یا کاربر بیشتر است.

یک تبلیغ دهنده برای به نمایش در آمدن تبلیغش می تواند سراغ تک تک ناشران برود و با آنان ارتباط برقرار کند. این راه حل مشکلات خودش را دارد :

  • گرفتن قیمت از تک تک ناشران و مقایسه قیمت ها کار سختی است.
  • احتمال کلاهبرداری و گرفتن کلیک هایی که توسط ربات انجام شده بالا می رود.
  • مدیریت ارتباط با تعداد زیاد ناشران کار دردسرزایی است.

استفاده از شبکه های تبلیغاتی برای تبلیغات نمایشی

 

اما اگر تبلیغات نمایشی خود را از طریق شبکه های تبلیغاتی مدیریت کنید بسیاری از این مشکلات حل می شود. شبکه های تبلیغاتی معتبر علاوه برآنکه جلوی کلاهبرداری را می گیرند، تحلیل های کاربردی و مناسبی از نتایج کمپین های تبلیغاتی به شما می دهند یعنی بخشی از کار گوگل آنالیتیکس را برای شما انجام می دهند. مثلاً تبلیغات جذاب شما را که باید سرمایه گذاری بیشتری روی آن انجام دهید را از تبلیغات غیر جذاب که باید کنار گذاشته شوند جدا می کنند.

سیستم قیمت گذاری در شبکه های تبلیغاتی

تبلیغات نمایشی و انواع روش های قیمت گذاری

قبل از آشنایی با انواع روش های قیمت گذاری ببینیم قیمت تبلیغات در سایت یا اپلیکیشن ناشر چطور تعیین می شود.

نحوه قیمت گذاری تبلیغات در سایت های ناشر سیستم مزایده ای است. یعنی مثلاً من به عنوان ناشر سکشن شماره ۱ که در شکل می بینید  را برای تبلیغات به مزایده می گذارم. تبلیغ دهنده ای که بالاترین قیمت را برای این جایگاه بدهد برنده این مزایده می شود.

برای همین شما باید مدام (تقریباً هر روز) نتایج  کمپین های تبلیغاتی که اجرا می کنید را رصد کنید. اگر یک بنر تبلیغاتی تعداد دفعات نمایش پایینی را می گیرد یا در وبسایت های پربازدید منتشر نمی شود یکی از مهم ترین دلایلش قیمت پایین به ازای هربار نمایش است و باید قیمت نمایش تبلیغات را بالا ببرید.

انواع مدل های قیمت گذاری در شبکه های تبلیغاتی

انواع روش های پرداخت در شبکه های تبلیغاتی

۱-هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش

CPM=Cost Per Mille

CPM ارزان ترین روش قیمت گذاری است. یعنی به ازای تعداد هزار بار impression مبلغی از حساب کیف پول شما کسر می شود.

پیشنهاد می کنم از  CPM زمانی استفاده کنید که هدف شما از تبلیغ افزایش آگاهی از برند باشد. یعنی هدفتان این است که افراد بیشتری نام شما را بشنوند و خاطره ای از اسم شما در ذهنشان بجا بماند.

 

۲-هزینه به ازای هر کلیک

CPC: Cost Per Click

روش CPC در بین انواع روش های قیمت گذاری بیش ترین طرفدار را دارد. یعنی به ازای هر کلیکی که کاربر روی بنر تبلیغاتی شما می کند هزینه ای از کیف پول شما کسر می شود. مثلا شما تعیین می کنید که به ازای هر کلیک روی بنر شما در سایت ورزش ۳  مبلغ ۵۰۰ تومان از کیف پول شما کم می شود.

زمانیکه هدف شما این دو  مورد است، حتماً از روش CPC استفاده کنید:

  • برندسازی و ایجاد آگاهی از برند
  • افزایش ترافیک وب سایت

۳-هزینه به ازای انجام یک عمل خاص

CPA: Cost per action

در CPA زمانی مبلغی  از کیف پول شما کسر می شود که کاربر عملی را که شما از قبل تعریف کرده اید را انجام دهد. این روش مخصوصاً در نصب اپلیکیشن و ثبت نام در سایت کاربرد دارد.

۴-هزینه به ازای نمایش کامل ویدئو

Cpcv:Cost per complete view

این مدل CPCV در ویدئوهای تبلیغاتی کاربرد دارد و به ازای هربار نمایش کامل ویدئو به ناشر پول پرداخت می شود. معمولا در انتهای ویدئو یک بنر هم به کاربر نمایش داده می شود تا با کلیک  بر روی آن وارد صفحه فروشگاه یا نصب اپلیکیشن شود.

۵-هزینه به ازای هر نصب

CPI:Cost per install

روش CPI مناسب ترین روش برای تبلیغات اپلیکیشن هاست که البته تمامی شبکه های تبلیغاتی این امکان را ارائه نمی دهند. CPI گرانترین روش قیمت گذاری در تبلیغات نمایشی است به همین دلیل زمانیکه هدف شما افزایش تعداد نصب اپلیکیشن است از آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط