تولید محتوا اینستاگرام و ۵ نکته جذاب
در تولید محتوا اینستاگرام، رعایت کردن یک سری نکات باعث جذاب شدن محتوایتان می شود. زمانی که سناریو می نویسید یادتان باشد که مهم ترین رقیب شما “حوصله مخاطب” است. مخاطب اینستاگرام اصلاً حوصله ندارد. پس باید در همان ۲ ثانیه اول توجهش را بقاپید. اما چطوری؟ در نوشتن سناریو تولید محتوا اینستاگرام رعایت این ۵ نکته می تواند بسیار کمک کننده باشد.
۱- در تولید محتوا اینستاگرام نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید عنوان یا همان تیتر محتوا می باشد. تیتری که می نویسید مهم ترین قسمت محتوایتان است که در نوشتن باید بیشتر از همه برایش وقت بگذارید .
میگویند سالی که نکوست از بهارش پیداست، حرف جذابی که قرار است به مخاطب بگویید از تیترش پیداست!
استفاده از اعداد و درصد در عنوان بسیار تاثیرگذار است.
مثلا ۷ قدم برای شروع یک شغل موفق.
۵ نکته درمورد سریال محبوب فرندز که تا به حال نمی دانستید.
تحقیقات نشان داده است استفاده از اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج توجه مخاطب را جلب میکند. شاید عجیب باشد ولی این یک موضوع کاملا علمی است که مغز ما به اعداد فرد توجه بیشتری میکند و آن را بهتر به یاد می آورد.
عدد را به صورت حروف ننویسید یعنی به جای پنج نکته درمورد سریال محبوب فرندز که تا به حال نمی دانستید
بنویسید:
۵ نکته درمورد سریال محبوب فرندز که نمی دانستید.
۲- مخاطبان صفحه تان را بشناسید و با توجه به نیازشان تیتر را انتخاب کنید.
به طور مثال طبق بررسی هایی که انجام دادیم، مخاطبان صفحه ما بیشتر دانشجو ها و صاحبان کسب و کار کوچک و خانگی هستند. خب! چه محتوایی می تواند برای این افراد جالب باشد؟
ما به این نتیجه رسیدیم که باید بیشتر روی چالش ها و نیازهای کسب و کارهای کوچک توجه کنیم مثلا به مخاطبانمان یاد بدهیم که چطور ظرف مدت کوتاهی رشد بالایی در فروش داشته باشند.
چه چیز هایی فروش آنلاینشان را بالا میبرد؟
ایده های نو در تولید محتوا اینستاگرام
۳- ما آدم ها تنوع طلبیم، خیلی زود از یک چیز تکراری خسته می شویم، پس این موضوع بسیار اهمیت دارد که تنوع محتوای پیجتان را بالا ببرید، در نتیجه باید در تولید محتوا اینستاگرام مدام به دنبال ایده های نو باشید. برای این کار چشمانتان را خوب باز کنید ببینید رقبایتان چه کار می کنند تقلید نکنید اما ایده بگیرید. منابع انگلیسی زبان و وبسایت های معتبر مثل MOZ جای خیلی خوبی برای ایده های جدید می باشد.
۴- ما آدم ها چیز های نو را دوست داریم. به حرف های مشتریانتان خوب گوش دهید. دایرکت ها یک منبع اطلاعاتی مهم برای شما هستند .
مثلا اینکه: بیشتر از چه مواردی سوال می کنند، نیازشان را شناسایی کنید، نکات ساده ایی که بقیه فروشگاه ها تا به حال به آنها توجه نکردند را پیدا کنید این یعنی نو شدن.
۵- ما آدم ها کمال طلب هستیم دنبال این هستیم که با توجه به پولمان بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس مشاور مخاطبانتان باشید. سعی کنید صادقانه بهترین راه حل را در اختیارشان بگذارید تا مشتریتان بهترین انتخاب را داشته باشند حتی اگر انتخاب آن لحظه ی مشتری به ضرر شما باشد، در دراز مدت یک سرمایه مهم بدست آوردید و آن اعتماد مشتریتان است که مطمئناً برای شما سودآور می باشد!!