انواع رسانه ها در دیجیتال مارکتینگ-قسمت اول

زمان مطالعه: 7 دقیقه
تمامی رسانه هایی که شما برای تبلیغ محصولات و خدمات خود چه در محیط سنتی و چه در فضای آنلاین از آن استفاده می کنید، حکم ابزارهایی را دارند که به شما کمک می کنند تا محصول خود را به مشتریان معرفی کنید. اما کدام رسانه می تواند موفقیت شما را تضمین کند؟
در رسانه دیجیتال برای انتشار محتوا به منظور بازاریابی رسانه های دیجیتال از ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال استفاده می کنند.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

قسمت اول: تبلیغات نمایشی

رسانه تبلیغاتی و انواع رسانه هایی که شما برای خدمات خود چه در محیط سنتی و چه در فضای آنلاین از آن استفاده می کنید، حکم ابزارهایی را دارند که به شما کمک می کنند تا محصول تان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

شما می خواهید برای محصولتان بازاریابی کنید، چه رسانه هایی برای معرفی محصول خود به بازار می شناسید؟

به این سوالات پاسخ خواهیم داد، اما ابتدا اجازه دهید تا با انواع رسانه های دیجیتال آشنا شویم تا در گام بعد ببینیم هر کدامشان چطور می توانند فروش شما را بالا ببرند. در این مقاله با تبلیغات نمایشی یا Display ads  به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع رسانه در دیجیتال مارکتینگ آشنا می شویم که در عین سادگی می تواند بازدهی بالایی داشته باشد. تبلیغات نمایشی انواع مختلفی دارد که ساده ترین آن تبلیغات بنری و پیچیده ترین آن تبلیغات ریتارگتینگ است. مهم ترین تفاوت انواع تبلیغات نمایشی، نحوه هدف گرفتن مخاطبانشان است. برای مثال در تبلیغات بنری تبلیغات شما در تمام سایت ها چه  مرتبط با نوع محصول شما چه غیر مرتبط منتشر می شود، اما در تبلیغات ریتارگتینگ تنها کاربرانی بنر تبلیغاتی شما را می بینند که با احتمال زیادی علاقمند به محصول شما می باشند.

تبلیغات نمایشیDisplay ads ، یک نوع رسانه تبلیغاتی است.

تبلیغات نمایشی ابزاری مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

 

⦁ تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را می توان معادل آنلاین همان پوسترها و بیلبوردهایی دانست که شما در فضای فیزیکی در زندگی روزمره و در محیط اطراف روی دیوار و بیلبورد و… مشاهده می کنید. همان کادرهای مستطیل شکل ساده ای که در سایت ها به خصوص سایت های پر مخاطب و خبری مشاهده می کنید.

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری کم هزینه است و در بین انواع رسانه تبلیغاتی ارزان ترین روش می باشد .طراحی آن آسان است. شما به راحتی با نرم افزار فوتوشاپ و حتی نرم افزارهای ساده همراه با کمی ذوق و سلیقه می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود  طراحی کنید.

اما معایب تبلیغات بنری چیست؟

  • پدیده نابینایی مخاطب

احتمالا سر و کارتان سایت های پر مخاطب افتاده است. برای مثال همین الان اگر به سایت الکسا سر بزنید می بینید که سایت ورزش۳ چهارمین سایت پرطرفدار در ایران است.

خب حالا سری به سایت ورزش ۳ بزنید. چه می بینید؟ تعداد زیاد بنرهای این سایت باعث می شود مخاطب نسبت به بنرها بی توجه شود و به اصطلاح می گویند مخاطب نسبت به بنر نابینا شده است.

برای آشنایی بیشتر با پدیده نابینایی مخاطب به این آمار توجه کنید:
⦁ در سال ۱۹۹۴، ۴۴٪ از کسانی که یک بنر تبلیغاتی را دیدند روی آن کلیک کردند.
⦁ در شرایطی که شرکتها و کسب و کارها، هر روز بنرهای بیشتری منتشر می‌کردند، چشم‌هایی که باید بنرها را می‌دیدند و انگشت‌هایی که باید روی آنها کلیک می‌کردند، تغییر چندانی نکردند.
⦁ به همین علت در سال ۲۰۰۰ یعنی فقط شش سال بعد، به طور متوسط از هر دویست نفری که بنر تبلیغاتی را می‌دیدند تنها یک نفر روی آن کلیک می‌کرد. (یعنی نیم درصد)

تبلیغات بنری از انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی با هدف آگاهی بخشی بیشتر،راهی موثر برای برقراری ارتباط بصری با مردم

پس اگر انتشار تبلیغات بنری را مدیریت نکنید در واقع پول خود را دور ریخته اید. حالا ببینیم چه عواملی می تواند چه عواملی می تواند باعث دیده شدن بنر و بالا رفتن نرخ کلیلک شود:

محل قرار گیری بنر

انتشار بنر در سایت شبیه انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه ها و مجله ها است. و درست مثل آن، محل قرار گرفتن آگهی نقش زیادی در جلب توجه مخاطب دارد. و البته این مکان ها قیمت های مختلفی نیز دارند. کدام قسمت های سایت برای قرار گرفتن آگهی تبلیغاتی بهتر است؟

خلاقیت در طراحی بنر

بنرها به دلیل فضای کمی که در اختیار شما می گذارند قدرت مانور پایینی به شما می دهند. با این حال می توان گفت از جمله معایب طراحی بنر، بسته بودن دست شما در طراحی است.

وبسایتی که بنر در آن انتشار می یابد( وب سایت ناشر)

میزان ترافیک سایت ناشر، اعتبار و رتبه آن در موتور جستجو و مهم تر از همه اینکه مخاطب هدف شما چقدر به این سایت سر می زند و از آن بازدید می کند از جمله مواردی هستند که شما باید در انتخاب سایت ناشر تبلیغتان به آن توجه کنید.

به قول فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی نوین:” مهم ترین چیز آن است که پیش بینی کنید مشتریان تان به کجا حرکت می کنند و در جلوی دیدگان آن ها قرار بگیرید.”

فیلیپ کاتلر از جمله کسانی است که حرف های بسیار خوبی برای بازاریابان دارد به سایت او سر بزنید

⦁ تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی،این رسانه تبلیغاتی را می توانیم معادل تیزرهای تبلیغاتی در تبلیغات سنتی بدانیم که از شبکه های مختلف صدا و سیما قبل یا بعد برنامه های اصلی یا حتی بین آن ها پخش می شود. برای نمایش تبلیغات ویدئویی در فضای دیجیتال  از پلتفرم های پخش ویدئویی مانند آپارات، تماشا انواع اپلیکیشن ها به خصوص اپلیکیشن بازی استفاده می شود.

رسانه تبلیغاتی که در قالب ویدئو پیام کسب و کار شما را به مشتری انتقال میدهد تبلیغات ویدئویی نام دارد.

فرمت های مختلف تبلیغات ویدیویی

برای ساخت تبلیغات ویدئویی ازتکنولوژی و سبک های متفاوتی استفاده می شود که معروف ترین آن ها عبارت اند از:

تیزرهای موشن گرافیک:

همانطور که از نامش پیداست تصاویر گرافیکی متحرک یا به عبارتی تیزرهای انیمیشنی هستند.  از تکنولوژی بسیار ساده مثل آنچه که در سوری لند نمایش داده می شود تا پیچیده ترمانند فیلم های انیمیشنی استفاده می کنند.

دیرین دیرین و گولند نمونه های موفق تبلیغات ویدئویی به سبک موشن گرافیک

ابزارهایی که برای ساخت موشن گرافی استفاده می شوند:

فوتوشاپ Adobe Photoshop

ایلاستریتور illustrator

افتر افتکت After Effect

انیمیت استدیو موهو MOHO Animate Studio

تیزرهای تبلیغاتی رئال

از تصاویر واقعی و به اصطلاح رئال برای نمایش فضای فروشگاه، محصولات و فضای ارائه خدمات و مشتریان  استفاده می کند. نرم افزارهای متفاوتی برای ساخت تیزر رئال استفاده می شود:

پریمیر Adobe Premiere

افتر افتکت After Effect

تیزرهای ترکیبی

در ساخت این تیزرها از تکنیک رئال و انیمیشن به صورت ترکیبی استفاده می شود که زیبایی و جذابیت زیادی به تبلیغ می دهد.ساخت تیزر شامل چه مراحلی است؟

  • طراحی کاراکتر
  • طراحی سناریو

سناریو مهمترین قسمت یک تیزر است که می تواند توجه مخاطب را جلب کند. به بسیاری از تیزرهای پر طرفدار توجه کنید. شاید در طراحی کارکترها و پیاده سازی از تکنیک بالایی استفاده نکنند، اما آنچه  که کار آن ها را جذاب کرده سناریو زیبا و جذاب آن است.

  • صدای گوینده
  • موسیقی متن

 

مزایای ویدئو مارکتینگ

  • تاثیر گذاری بالا
  • افزایش رتبه گوگل
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش نرخ بازگشایی ایمیل
  • افزایش نرخ کلیلک صفحات فرود

معایب ویدئو مارکتینگ

  • صرف بودجه و زمان زیاد: تبلیغات ویدئویی اگرچه تاثیرگذاری بالایی اما تولید آن هزینه بر و زمانبر است. به همین دلیل تولید آن به تعداد زیاد  مقرون به صرفه نیست.
  • تبلیغات همسان Native ads

  • تبلیغات همسان همان تبلیغات بنری است که انتشار این رسانه تبلیغاتی به صورت هدفمندتر انجام می گیرد.فرض کنید در حال مطالعه مطلبی در یکی از وبسایت ها یا اپلیکیشن ها  در ارتباط با  رژیم های غذایی مناسب برای سلامتی و رشد مناسب  کودکان هستید. کدام یک با احتمال بیشتری توجه شما را جلب می کند؟بنر تبلیغاتی در مورد کلینیک تغذیه دکتر…..بنر تبلیغاتی ظرفیت های گردشگری در رامسر
  • تبلیغات بینابینی Interstitial Ads

یکی از رسانه های تبلیغات دیجیتال، آگهی های تمام صفحه  است. این نوع از رسانه تبلیغات دیجیتال مانع از نمایش سایر محتوای سایت یا اپلیکیشن می شود.

مزیت:

مانند بنرهای تبلیغاتی، محدودیتی در اشغال فضا ندارد

معایب:

می تواند آزار دهنده باشد.

تبلیغات ریتارگتینگ Retargeting ads :

فروش محصول  به صورت آنلاین کمی پیچیده تر از فروش سنتی است. همه ما تجربه فروشگاه گردی آنلاین و رفتن تا پای سبد خرید و سپس انصراف به هر دلیلی را داریم. تحقیقات نشان داده ۹۸% بازدیدکنندگان فروشگاه های آنلاین بدون هیچ خریدی سایت را ترک می کنند. به همین دلیل در تبلیغات به دنبال راهکارهایی هستیم که قیف فروش آنلاین را برای ما بهره ور تر نماید.

تبلیغات ریتارگتینگ یکی از موثر ترین این راه کارهاست که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این نوع تبلیغات مشتری در هر مرحله از قیف فروش باشد، از طریق هدف گذاری مجدد و نمایش تبلیغات برای او ، با سرعت بیشتر به مرحله بعدی منتقل می شود.

  • چه کسانی هدف بازاریابی مجدد قرار می گیرند؟
  • کاربرانی که قبلاً یکبار از وبسایت یا اپلیکیشن شما بازدید کرده اند.
  • مشتریانی که قبلاً از سایت شما خرید کرده اند
  • کاربرانی که یک محصول خاص را در فروشگاه شما جستجو و برسی کرده اند
  • کاربرانی که یک محصول خاص را انتخاب کرد و آن را به سبد خرید اضافه کرده اند، اما از ادامه فرایند خرید منصرف شده اند.

و هر کاربری که به یک محصول خاص علاقه نشان داده می تواند هدف تبلیغات ریتارگتینگ باشد.

هزینه تبلیغات ریتارگتینگ نسبت به سایر انواع تبلیغات کلیکی بالاتر می باشد اما با توجه به بازدهی بالاتری که دارد کسب و کارها ترجیح می دهند از این نوع تبلیغات استفاده کنند.

استفاد از تبلیغات ریتارگتینگ تنها زمانی ممکن است که داده های کافی از رفتار کاربران در دست باشد به همین دلیل تبلیغات نمایشی را باید از تبلیغات بنری شروع کرد و با کامل تر شدن بانک اطلاعاتی مشتریان به سمت تبلیغات همسان و پس از آن تبلیغات ریتارگتینگ رفت.

نتیجه:

این رسانه تبلیغاتی یا همان تبلیغات، بهترین کانال ارتباطی برای ایجاد آشنایی اولیه با مردم با کسب و کار شما و ایاد آگاهی در مورد برند کسب و کار شما می باشد. پس در اولین گام از ارتباط با بازار از این رسانه ها استفاده کنید و سعی کنید محتوای این تبلیغات را به گونه ای بنویسید که مخاطب را کنجکاو کنید و تشویقش کنید تا در مورد شما بیشتر بداند. به همین دلیل در بسیاری از منابع به انواع تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی هم گفته می شود زیرا هدف این نوع تبلیغات این است که مخاطبان بر روی آن کلیک کنند و به صفحه مورد نظر شما شامل صفحه اول سایت شما یا صفحه خرید محصول (بسته به هدف شما) هدایت شود.
خب، قسمت اول معرفی رسانه های تبلیغات دیجیتالی به پایان رسید. برای آشنایی با سایر انواع تبلیغات دیجیتال  با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

اهمیت و مزایای ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از روش‌های رایج بازاریابی محتوا است که در سال‌های اخیر و با گسترش اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و سوشال‌مدیاها مانند اینستاگرام بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته.

در این نوشته قصد داریم با این روش تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و پیرامون سناریوی ساخت ویدیوی حرفه‌ای و ابزارهای تولید و ادیت (ویرایش) ویدیو صحبت کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه دیجیتال مارکتینگ از شیوه های نوین بازاریابی در فضاهای اینترنتی می باشد که البته دارای روش های متنوعی است که با گذشت و رشد تکنولوژی بازاریابی دیجیتال جایگزین روش های سنتی تبلیغات شده است. با توجه به استفاده روز افزون کاربران از این فضا، شرکت ها با این روش می توانند مشتریان زیادی را از بین کاربران جذب کنند. البته که تبلیغات در این فضا نیازمند دانش و مهارت های خاص خود است.

تولید محتوا اینستاگرام

۵ نکته جذاب سناریو تولید محتوا اینستاگرام

زمان مطالعه: ۳ دقیقه مخاطب اینستاگرام اصلاً حوصله ندارد. پس باید در همان ۲ ثانیه اول توجهش را بقاپید. اما چطوری؟ در نوشتن سناریو تولید محتوا اینستاگرام رعایت این  ۵  نکته می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شکسته نویسی در بازاریابی محتوا زبان محاوره را برای ارتباط با مشتری ملموس تر می کند.

اصول شکسته نویسی در بازاریابی محتوا

زمان مطالعه: ۷ دقیقه درست نوشتن و در عین حال صمیمانه نوشتن دغدغه بسیاری وبلاگ نویسان است. هندوانه یا هندونه؟، می خواهم یا می خوام؟، ماست یا ماس؟ خانه یا خونه؟
در این مقاله اصولی برای شکسته نویسی معرفی می کنیم

تخصص در بازاریابی محتوا،سئو،شبکه هاب اجتماعی،بازاریابی موبایل از جمله مهارت های یک دیجیتال مارکتر است.

۷ مهارت ضروری یک دیجیتال مارکتر

زمان مطالعه: ۷ دقیقه امروز شش مهارت فنی و کلیدی یک بازاریاب دیجیتال را مرور می کنیم. یاد گیری این مهارت ها کار دشواری نیست. بلکه نیازمند عشق به یادگیری و زمان کافی است.