کپی رایتر کیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی می گویید "من یک نویسنده کپی رایتر هستم"، بسیاری از افراد فکر می کنند نویسنده کپی رایتر بدان معنی است که شما می توانید از اطلاعات آن ها در برابر سرقت محافظت کنید و آن را حق کپی رایت و غیره ربط می دهند.
کپی رایتر کسی است که مشتری را برای خرید یک محصول،تماس برای دریافت اطلاعات و...ترغیب می کند.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در linkedin

کپی رایتینگ یعنی چی؟

کپی رایتینگ به معنای نوشتن مقاله و نوشتن مطالب تبلیغاتی است. نویسندگان کپی رایتینگ مسئولیت متن بروشور، بیلبوردها، وب سایت ها، تبلیغات ، کاتالوگ ها و موارد دیگر را بر عهده دارند. بر خلاف مطالب اخبار، Copywriting به معنای ایجاد انگیزش برای خواننده است. این انگیزش ممکن است به خرید، انتخاب یا مشارکت با یک محصول، خدمات یا شرکت منجر شود.
copywrite نباید با copyright اشتباه گرفته شود. حق چاپ یا copyright به معنای آن است که یک شخص یا یک شرکت حق قانونی منحصر به فرد را برای تولید، انتشار، فروش یا توزیع کار شخصی (مانند کتاب، موسیقی، موارد هنری) دارد. هدف از copyright محافظت از آن و جلوگیری از استفاده غیرقانونی از آن توسط عوامل غیرمجاز است. مالک تعیین کرده است که این مطالب با نماد © دارای حق چاپ می باشند.

کپی رایتینگ بخشی از یک صنعت ۲.۳ تریلیون دلاری در سراسر جهان است.

در بازاریابی تولید محتوا کپی رایتینگ هنر تولید محتوا برای تبلیغ کسب وکار است.

 

کپی رایتر شغل جدید و بسیار جذاب، برای شما که دوست دارید با کار فریلنسری درآمد داشته باشید!

شاغل بودن به عنوان Copywriter یک کار بسیار دلپذیر است. شما می توانید در خانه کار کنید، در اواسط روز چرت بزنید، تعطیلات زیاد داشته باشید و پول واقعا خوبی دریافت کنید. تنها نکته منفی این کار در این است که وقتی می گویید “من یک نویسنده کپی رایترهستم”، بسیاری از افراد فکر می کنند نویسنده بدان معنی است که شما می توانید از اطلاعات آن ها در برابر سرقت محافظت کنید و آن را حق  کپی رایت و غیره ربط می دهند.
یکی از ساده ترین راه ها برای پاسخ به این سوال که یک Copywriter چه کاری انجام می دهد، این است که بگویید: همه مطالبی را که در ایمیل خود دریافت می کنید، به خاطر بیاورید! خب، یک نویسنده آن ها را نوشته است. آنها همچنین مطالب بازاریابی دیگری مانند وب سایت، ایمیل، بروشور، کاتالوگ و موارد دیگر را می نویسند.

 

مهارت های یک نویسنده کپی رایتینگ

صفر! کپی رایترهای موفقی هستند که دارای مدرک دانشگاهی هستند اما برخی از آنها هم هستند که حتی دبیرستان را تمام نکرده اند. برخی از نویسندگان فقط ۱۸ سال دارند و برخی از آن ها هم بازنشسته هستند. تنها چیزی که شما نیاز دارید کامپیوتر و اتصال اینترنتی است. هر چیز دیگری را می توان یاد گرفت. اگر می توانید برای یک دوست خوب یک نامه پرمحتوا و پر سوز و گداز بنویسید، تمام مدارک لازم را برای شروع کار در حال حاضر دارید. اما میزان درآمد شما بستگی به وقت گذاشتن و تلاش شما در این کار دارد.
نکته عالی در مورد نویسنده بودن این است که شما می توانید به همان اندازه که می خواهید کار کنید و این بستگی به این دارد که چقدر می خواهید درآمد داشته باشید و چقدر می خواهید وقت بگذارید.

copywriting، نویسنده کپی رایتینگ، مهارت های نویسنده کپی رایتینگ

باور های اشتباه درباره کپی رایتینگ

چندتا از باور های اشتباه کپی رایتینگ را در زیر می خوانید:

  • قبلا هم خودمان این موضوع را نوشته بودیم!

در نوشتن مقاله، همان قدر که موضوع مهم است، زبان مورد استفاده هم نیم دیگر ماجرا را تشکیل می دهد. امروزه دیگر کسی علاقه ای به خواندن مطالب رسمی با نثر سنگین ندارد.

  • به هر قیمتی باید فروش کنیم.

اگر خیلی به دنبال فروش باشید، نمی توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. به عبارتی بخش آمیگدال مغز مخاطب که وظیفه هشدار در برابر خطر را بر عهده دارد، هوشیار می شود. وقتی آمیگدال روشن شد، شما را به عنوان یک تهدید شناسایی می کند. بنابراین یک رویکرد کم فشارتر و محاوره ای تر را انتخاب کنید. رویکردی که به شما اعتماد می شود و آمیگدال ساکت می ماند!

  • چرا همه چیز باید ساده و احمقانه است؟

این دیگر از آن حرف هاست که کفر Copywriter را در می آورد! در این صورت فقط آرامش خود را حفظ کنید و بگویید احمقانه بودن نوشته با واضح بودن آن تفاوت دارد. برای جلب مخاطب باید مطلب را در حد فهم کم سوادترین خواننده بنویسیم.

کپی رایتر های معروف ایران و جهان

  • در سطح جهانی:
  1. دن کندی
  2. برایان کلارک
  3. دیوید اوگیلوی
  4. جان کارلتون

۵.گری هاربرت

  1. جوزف شکرمن
  2. گری بنسیگنگا
  3. لستر واندرمن
  4. برنادت جیوا
  5. برایان لن

 

  • ایرانی

۱.فرشید شهیدی

۲.علی شهبازی

۳.مسعود خسروی

 

 

منابع:

https://www.awai.com/what-is-copywriting/

https://www.copyblogger.com/conversational-copywriting/

 

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

اهمیت و مزایای ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از روش‌های رایج بازاریابی محتوا است که در سال‌های اخیر و با گسترش اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و سوشال‌مدیاها مانند اینستاگرام بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته.

در این نوشته قصد داریم با این روش تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و پیرامون سناریوی ساخت ویدیوی حرفه‌ای و ابزارهای تولید و ادیت (ویرایش) ویدیو صحبت کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه دیجیتال مارکتینگ از شیوه های نوین بازاریابی در فضاهای اینترنتی می باشد که البته دارای روش های متنوعی است که با گذشت و رشد تکنولوژی بازاریابی دیجیتال جایگزین روش های سنتی تبلیغات شده است. با توجه به استفاده روز افزون کاربران از این فضا، شرکت ها با این روش می توانند مشتریان زیادی را از بین کاربران جذب کنند. البته که تبلیغات در این فضا نیازمند دانش و مهارت های خاص خود است.

تولید محتوا اینستاگرام

۵ نکته جذاب سناریو تولید محتوا اینستاگرام

زمان مطالعه: ۳ دقیقه مخاطب اینستاگرام اصلاً حوصله ندارد. پس باید در همان ۲ ثانیه اول توجهش را بقاپید. اما چطوری؟ در نوشتن سناریو تولید محتوا اینستاگرام رعایت این  ۵  نکته می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شکسته نویسی در بازاریابی محتوا زبان محاوره را برای ارتباط با مشتری ملموس تر می کند.

اصول شکسته نویسی در بازاریابی محتوا

زمان مطالعه: ۷ دقیقه درست نوشتن و در عین حال صمیمانه نوشتن دغدغه بسیاری وبلاگ نویسان است. هندوانه یا هندونه؟، می خواهم یا می خوام؟، ماست یا ماس؟ خانه یا خونه؟
در این مقاله اصولی برای شکسته نویسی معرفی می کنیم

تخصص در بازاریابی محتوا،سئو،شبکه هاب اجتماعی،بازاریابی موبایل از جمله مهارت های یک دیجیتال مارکتر است.

۷ مهارت ضروری یک دیجیتال مارکتر

زمان مطالعه: ۷ دقیقه امروز شش مهارت فنی و کلیدی یک بازاریاب دیجیتال را مرور می کنیم. یاد گیری این مهارت ها کار دشواری نیست. بلکه نیازمند عشق به یادگیری و زمان کافی است.